For a detailed product description in English, you can download a PDF presentation.
Jedním z nejvýznamnějších problémů, který se mobilní operátoři snaží řešit v souvislosti s rostoucím zájmem o datové služby, je rozpor mezi kvalitou vycházející ze statistik v rámci řídicího systému operátora a kvalitou ze subjektivního pohledu uživatele při využívání datové služby v reálném životě.
Wirme - Wireless e2e Measurement system je zaměřen speciálně na měření kvality služeb z pohledu zákazníka.
Vlastnosti a výhody
E2E typ měření pomocí zákaznické aplikace (datové přenosy, telefonní hovory, textové zprávy atd.)
|
- Získávání aktuálních dat z reálného provozu
- Zaměření na uživatele aplikací
- Určení, jaké úpravy v nastavení sítě mohou ovlivnit provoz uživatelských aplikací
|
Flexibilní testovací scénáře
|
- Simulace chování uživatelů ve vztahu ke konkrétním časům v rámci dne, dne v týdnu nebo umístění
- Testování s pomocí stresových a zátěžových testů ve vybraných lokalitách
|
Alarmy - oznámení o kritickém stavu
|
- Okamžité oznámení o kritických situacích, a to především o nedostupnosti služby GPRS/HSDPA/LTE
- Integrace s řídicím systémem wirmeCONTROL
- Integrace na centrální dohledový systém (Oracle konektor) a SMS bránu
|
Analýza dat a nahlášení problému
|
- Schopnost detekovat složené chyby, stejně jako ojedinělé chyby vyskytující se v souvislosti s konkrétním místem nebo oblastí
- Schopnost definovat podmínky, které mají být hodnoceny na základě požadavků
|
Autokorekce a detekce mechanismů měřicí jednotky včetně HW-wotchdog a napájení modemu *)
|
- Minimální náklady na údržbu měřicích jednotek
- Provozní stabilita bez nutnosti servisního zásahu
|
Vzdálená správa a aktualizace
|
- Schopnost vzdálené správy měřicích jednotek
- Schopnost vzdálené aktualizace měřících scénářů
- Řízení měřící jednotky pomocí SMS příkazů
|
Centrální aplikace (wirmeCONTROL)
|
- Webové uživatelské rozhraní
- Centrální logování
- Uživatelsky přívětivé, omezující uživatelské chyby
- Provádění blokových operací
- Centrální pohled na skutečný stav měřicího systému
- Řízení měření s ohledem na region a čas (možnost měření ve vozidle)
|
* Závisí na technickém provedení měřící jednotky
Typy měřících úloh
- CURL (podporovány protokoly: DICT, FILE, FTP, FTPS, GOPHER, HTTP, HTTPS, IMAP, IMAPS, LDAP, LDAPS, POP3, POP3S, RTMP, RTSP, SCP, SFTP, SMB, SMBS, SMTP, SMTPS, TELNET, TFTP)
- SMS, MMS
- telefonní hovor (vyvolaný / přijatý, mezi MT, vůči serveru Asterisk)
- podpora monitorování komunikace pomocí TCPDUMP
- měření pomocí IPERF3
- podpora busyboxu
Řídící SMS příkazy
- Smazání souboru
- Download souboru z centrálního FTP serveru
- Ping na danou adresu (pingprobe)
- Zjištění stavu měřící jednotky
- Vyvolání synchronizace z centrálním serverem
- Upload souboru na centrální server
- Upload lokálních logů na centrální server
- Restart měřící jednotky
Možnosti rozšíření
Wirme systém lze dále modifikovat a rozvíjet v následujících oblastech:
- Měřící jednotka (mobilní zařízení) lze osadit do různých typu case dle požadavků
- Možnost integrace wirmeCONTROL aplikačního serveru na provozovatele interní infrastruktury (integrace s monitorovacím / dohledovým systémem, datovým skladem, SMS centrem atp.)
- Další vylepšení uživatelské přívětivosti a funkcionality s pomocí wirmeCONTROL serveru
- Rozšíření analytických nástrojů v rámci wirmeCONTROL serveru
Architektura řešení
Měřící jednotka je tvořena mobilním zařízením s operačním systémem Android a měřící Wirme aplikací. Mobilní zařízení pro zajištění plné funkčnosti měřící aplikace musí být otestováno. Nyní jsou k dispozici některé modely výrobců Samsung a Huawei. Běžné mobilní zařízení nemusí podporovat plnou funkcionalitu měřící aplikace. Mobilní zařízení lze též osadit do specializovaného case s možností watchdogu.
Síť měřicích jednotek slouží pro účely provedení jednotlivých měření v konkrétních místech požadovaných zákazníkem (např. v připojovací lokalitě zákazníka - čerpací stanice, nádražní hala, hotelová lobby atd.) nebo v určených oblastech telekomunikační sítě (např. v působnosti jedné BSC, SGSN apod.). Tato síť komunikuje s centrálním wirmeCONTROL serverem přes dva komunikační kanály.
DATA - primární komunikační kanál
Hlavní komunikační kanál je datové připojení, které používá point- to-point protokol a datové služby. Tento komunikační kanál se používá především k distribuci testovacích scénářů, vzdálené správě jednotky (včetně synchronizace), stažení naměřených dat (log protokoly) a pro jednotlivá měření a testování jednotlivých služeb.
SMS - sekundární (řízení a signalizace) komunikační kanál
Druhý komunikační kanál, který se používá je Short Message Service (SMS), který slouží především pro účely vzdálené správy jednotek přes SMS příkazy a pro zasílání alarmů a hlášení kritických stavů jednotky - a to především v těch případech, kdy datové připojení není přístupné.
Možnosti využití
Wirme není jen zkušební a měřicí systém - může také sloužit jako páteřní infrastruktura pro celou řadu dalších aplikací, a to především v těchto oblastech:
- Měření a získávání dat včetně předání do jednoho centrálního sběrného místa
- Distribuce dat do vzdáleného zařízení
- Provoz a správa vzdáleného zařízení
- Testování a ověřování HW pro přenos dat
- Srovnávací měření na úrovni jednotlivých poskytovatelů datového připojení
- Možná kombinace všech výše uvedených aktivit
Ukázky administračního rozhraní
2. generace jednotek - pro osazení mobilního zařízení
Ukázky měřící aplikace (mobilní zařízení)
Jednotka wirmeUnit Type IV (osazeno Samsung S5 / S5 Neo)
1. generace jednotek - integrováno PC s OS Linux
Jednotka wirmeUnit Type III 2G/3G (4G)
Jednotka wirmeUnit Type II/II+ 2G/3G
Jednotka wirmeUnit Type I 2G (PC104)